Wiele osób marzy o wyrwaniu się z korporacji i pracy na swoim, czyli na własnej działalności gospodarczej. Zakładamy więc firmę i co dalej? Skoro zdecydowaliśmy się na taki krok, wiemy już raczej, czym będziemy się zajmować lub czym handlować. Ale, jak i co zrobić, by nasza marka stała się popularna? To kluczowe pytanie, tym bardziej dziś-w czasach, kiedy w każdej branży mamy już na starcie sporą konkurencję.
Może masz już, biznes plan, biuro, kredyt na start działalności gospodarczej jednak to marketing i reklama w firmie to podstawa, bez której nie ruszymy. Możemy zdecydować się na nowoczesne formy reklamy lub skorzystać z ulotek, które wciąż wbrew pozorom pełnią ważną rolę, szczególnie w lokalnych biznesach. Marketing, mimo że jest fundamentem, nie wystarczy-każda każda firma powinna również posiadać własną księgową oraz adwokata bądź radcę prawnego. Warto pomyśleć również o oszczędnościach, które są szczególnie istotne na początku. Jeżeli zamierzamy pozyskiwać klientów w terenie, konieczne może okazać się założenie autogazu w firmowym aucie. Trochę tego jest-ale po kolei.
Marketing i reklama w nowej firmie – projektowanie stron internetowych i pozycjonowanie stron
Założyliśmy firmę, a teraz chcemy, by jak największa ilość osób mogła się o tym dowiedzieć. Już na początku, a może nawet chwilę przed startem biznesu, powinniśmy zainteresować się, czym jest projektowanie stron internetowych. Strony internetowe to nowoczesna forma reklamy, która jest na rynku już jakiś czas. Jak wiadomo, przez ostatnie lata nastąpił ogromny przeskok technologiczny, który wymusił również w przedsiębiorstwach pewne zmiany. Praktycznie każda firma, czy sklep ma swoją stronę www. Klienci nie szukają już usług w gazetach – to przeżytek. Szukają ich w internecie, zarówno na komputerach, jak i na telefonach. Nie bez powodu o tym wspomnieliśmy. Przedsiębiorcy mają obecnie cały wachlarz możliwości tworzenia stron internetowych samodzielnie, bez pomocy specjalistów. To jednak nie działa. Owszem, strona jest – mogą znajdować się na niej nawet wszystkie kluczowe informacje, ale z pewnością nie wyświetla się prawidłowo na telefonach, z których korzysta aktywnie prawie 80% użytkowników internetu oraz nie ma szans na zajęcie wysokich pozycji w wyszukiwarce.
Projektowanie stron internetowych to zadanie dla agencji marketingowej lub freelancera, który zajmuje się tym na co dzień. Korzystając z pomocy fachowców, możemy mieć gwarancję, że nasza strona www będzie responsywna, przejrzysta oraz będziemy mogli zdecydować się na kolejny krok w odpowiedzi na pytanie – zakładamy firmę i co dalej? A jest nim pozycjonowanie stron internetowych.
Pozycjonowanie stron internetowych, choć brzmi dla wielu przedsiębiorców dość tajemniczo, to spotykamy się z tym na co dzień. Czym właściwie jest pozycjonowanie? To zbiór czynności, które pozwalają na zwiększenie widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach. Strona internetowa bez pozycjonowana właściwie nie generuje żadnego ruchu, czyli nie ma szans, by trafili na nią nasi potencjalni klienci. Pozycjonowanie stron internetowych to proces długofalowy, jednak bez wątpienia każdy przedsiębiorca zakładając firmę, powinien w nie zainwestować.
Prowadzenie FanPage firmy w Social Media
Projektowanie stron internetowych i pozycjonowanie to jedno, a prowadzenie Social Media to drugie. Jeszcze do niedawna większość właścicieli firm patrzyło na Social Media, jako na narzędzie służące wyłącznie do randkowania, czy umawiania spotkań ze znajomymi i chwalenia się życiem osobistym. Ok to nadal się dzieje, jednak wśród użytkowników Social Mediów są potencjalni klienci twojej firmy. Ich wzrost szacuje się na 12% rok do roku. Według statystyk użytkownicy częśćiej i chętniej korzystają z usług firm, które lajkują na Facebooku. Chętniej polecają je również dalej. Obecność w Social Mediach jest niemalże obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Facebook to świetne narzędzie do komunikacji ze swoimi klientami w czasie rzeczywistym. Można w łatwy sposób informować ich o nowościach, promocjach, konkursach, czy wydarzeniach. Można również pokazać życie firmy z całkiem innej perspektywy – którą kreujemy samodzielnie, prowadząc Social Media. Jeżeli nie mamy czasu na prowadzenie Social Media, z pomocą może przyjść Agencja Social Media, której zlecisz prowadzenie Fanpage na Facebooku, dbając o systematyczność ukazywania się postów oraz ciekawy content.
Czy drukowanie ulotek ma sens, prowadząc firmę?
Drukowanie ulotek to jedna z najstarszych form reklamy. Uważana za najtańszą, wciąż ma sens. Wróćmy jednak do początku. Ulotki to znak poprzedniego wieku – przedsiębiorcy mieli do wyboru w zasadzie wyłącznie druk ulotek, ewentualnie zamieszczanie ogłoszeń w gazetach. Razem z postępem technologicznym pojawiały się jednak nowe możliwości reklamy. Największe światowe firmy zaczęły stawiać na reklamy telewizyjne, ale umówmy się – taka reklama dotyczy wyłącznie ogromnych korporacji. Lokalni przedsiębiorcy z czasem przenieśli swoje reklamy do internetu.
Korzystali z płatnych katalogów lub stawiali własne strony internetowe. Bez wątpienia reklama w internecie jest dziś najskuteczniejsza, jednak drukowanie ulotek wciąż ma sens. Szczególnie małe, lokalne firmy już na początku powinny postawić na ulotki. To bardzo tania forma reklamy biznesu. Jeżeli nasi klienci to grupa zamieszkująca dane (małe) miasto lub dzielnicę, ulotki w szybki sposób pozwolą dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Wystarczy udać się do drukarni ulotek, możemy mieć własny projekt lub go zlecić, wybrać rodzaj papieru, ilość i tyle – to naprawdę bardzo proste. Ulotki mają jednak wiele innych zastosowań — nie tylko informują klienta o powstaniu nowego biznesu w okolicy. Są także wykorzystywane jako:
- Menu – jeżeli otwieramy lokalną garmażerkę na nowym osiedlu, mogą posłużyć jako dwa w jednym
- Karta rabatowa lub upominkowa
- Mapka dojazdu
- Informacja o danym wydarzeniu
- Wizytówka
Jeżeli którąkolwiek z w/w funkcji ulotek chcemy wykorzystać w siedzibie firmy, warto postawić na biurku stylową gablotę z plexi, która pozwoli przy okazji na zachowanie porządku ulotki nie będą po prostu porozrzucane. Na rynku mamy do wyboru różne gabloty z plexi, mogą mieć różne kształty i kolory. Drukując ulotki wyszukaj hasło np. drukarnia offsetowa w swoim mieście, aby znaleźć odpowiedni zakład poligraficzny.
Zakładanie firmy, a wybór biura rachunkowego
Jeżeli zakładamy firmę, musimy rozejrzeć się za odpowiednim biurem rachunkowym i księgową. Księgowa pomoże nam wybrać odpowiednią formę opodatkowania naszego biznesu. Wskażę, na co powinniśmy zwrócić uwagę, co możemy wrzucać w koszta, a czego nie. Przede wszystkim powie, co najbardziej będzie opłacało się początkującemu przedsiębiorcy. Jeżeli już zdecydujemy się na kompleksową współpracę, biuro rachunkowe obsługujące naszą firmę ma obowiązek rozliczać nasze wydatki i zarobki, informować nas o wysokości podatku do zapłacenia, czy zmieniających się z czasem składkach zdrowotnych i ubezpieczeniowych. Księgowa rozlicza również coroczne zeznanie podatkowe i dba o to, by w rachunkach i rozliczeniach firmowych wszystko się zgadzało. Wybór odpowiedniego biura rachunkowego i księgowej jest niezwykle ważny. Pozwoli uniknąć w przyszłości nieprzyjemnych spotkań w urzędzie skarbowym.
Adwokat lub radca prawny — czy potrzebujemy usług adwokata zakładając firmę?
Adwokat, Radca Prawny – czy potrzebujemy ich pomocy zakładając firmę? Cóż, wszystko zależy od profilu działalności, od tego, czy będziemy zatrudniać pracowników lub zawierać umowy z innymi przedsiębiorstwami. Przeważnie, zakładając mały lokalny interes, czyli najczęściej jednoosobową działalność gospodarczą, być może nigdy lub jedynie sporadycznie będziemy potrzebowali porady prawnej. Inaczej sytuacja wygląda, jeżeli na co dzień będziemy zawierali różnego rodzaju umowy. Adwokat bowiem nie przyda nam się jedynie podczas batalii sądowej, ale również wtedy, gdy zajdzie potrzeba sprawdzenia pod kątem prawnym dokumentów i zawieranych umów. Nieznajomość prawa w takich przypadkach, może mieć bardzo poważne konsekwencje. Często słyszymy, że ktoś nie doczytał warunków umowy i boryka się chociażby z problemami finansowymi. Adwokat lub radca prawny, pomoże nam także w próbie odzyskania wierzytelności lub upominania kontrahentów w innych tego typu sytuacjach. Warto również zadbać o właściwe ubezpieczenie oc.
Auto firmowe na gaz
Montaż autogazu w firmowym aucie to bardzo opłacalna inwestycja, która powinna w szybkim czasie się zwrócić. Szczególnie jeżeli auto firmowe będzie służyło nie tylko nam, ale na przykład handlowcowi, który ma za zadanie pozyskiwać klientów w terenie. Ceny paliwa przyprawiają o zawrót głowy, dlatego montaż autogazu powinien zainteresować każdego przedsiębiorcę, który planuje zakup auta firmowego.