Ulotki, to jedna z tańszych form reklamy. Prosta i przejrzysta forma drukowana w niewielkich aczkolwiek znacznych nakładach pozwala w szybki sposób poinformować potencjalnych klientów o naszej ofercie. Ulotki rozdawane są najczęściej w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego lub kolportowane bezpośrednio do skrzynek pocztowych i mieszkań.
Czy ulotki są skuteczne?
Ulotka posiada bardzo krótki cykl życia. Wręczając ją przypadkowej osobie na ulicy – najprawdopodobniej nie jest ona zainteresowana Twoją ofertą. Ulotki często w ciągu kilku sekund od wręczenia lądują więc w pobliskim koszu na śmieci. Ta forma reklamy jest mocno denerwująca i wiele osób jej zwyczajnie nie cierpi. Sukces, tkwi jednak w ilości rozdawanych reklam. Jeśli ulotka zostanie wręczona np. 10 000 osobom – pośród nich na pewno znajdzie się przynajmniej kilku Twoich potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest jednak, aby ulotki nie były rozdawane przypadkowo. Co to oznacza?
Targetowanie ulotek
Jeśli prowadzisz np. salon fryzjerski dla kobiet – nie wręczaj ulotek mężczyznom! Jeśli salon ten znajduje się na obrzeżach miasta – nie biegnij rozdawać reklam do centrum! Jeśli stawiasz na klientki w dojrzałym wieku – nie rozdawaj ulotek dzieciom. Można tak w nieskończoność. Generalnie, chodzi o to, aby maksymalnie zawęzić swoją grupę docelową odbiorców. Co ważne, musisz najpierw ją znać. Im bardziej będzie ona określona – tym większą skuteczność będzie miała Twoja akcja ulotkowa! Z 10 000 rozdanych ulotek pozyskasz dużo więcej klientek. Czasem nawet o kilkaset procent! Ulotka rozdawana przypadkowo, to tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Druk ulotek i projektowanie ulotki
Projektowanie ulotek możesz zlecić wyspecjalizowanym agencjom reklamowym, które chętnie podejmą się przygotowania Twojego projektu. Koszt takiej usługi to od 100zł do nawet kilku tysięcy zł za sam projekt! Wszystko zależy od skali, przygotowania projektu, badań skuteczności itp. Druk ulotek zlecisz drukarniom oferującym usługi poligraficzne w Twoim mieście. Na pewno znajdziesz je bez większego problemu. Lublin, to siedziba kilkunastu drukarni, które chętnie podejmą się druku Twojego projektu. Koszty druku ulotek prezentują się na bardzo zróżnicowanym poziomie. Dobrze więc najpierw wysłać do drukarni odpowiednie zapytanie ofertowe w celu uzyskania aktualnej ceny. Nie warto jednak oszczędzać na np. jakości papieru. Dobra ulotka pozostawi w pamięci klienta na pewno dużo lepszy ślad, niż materiał zrobiony na cieniutkim słabej jakości papierze.
źródła: