Potencjał marketingu i reklamy w firmie jest nieoceniony. W zasadzie każdy, kto planuje otworzyć własną firmę, powinien w pierwszej kolejności zainteresować się dostępnymi formami reklamy. Bo zanim jeszcze skupimy się na wysokiej jakości usług, szerokiej ofercie, czy optymalnych cenach – musimy mieć dla kogo to robić. Potrzebni są zatem klienci. Prawdą jest, że kiedyś rozkręcanie biznesu było o wiele łatwiejsze. Paradoksalnie nie było do wyboru tylu opcji promowania marki, jednak konkurencja była bardzo mała bądź nie było jej wcale, a klienci mieli ograniczone możliwości poszukiwania usług i produktów, łatwiej było więc wygrać z konkurencją, jeżeli już takowa była. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Każdy przedsiębiorca, który chce osiągnąć sukces, musi odkryć potencjał marketingu i reklamy w firmie.
Czy ulotki w firmie mają jeszcze potencjał sprzedażowy?
Zastanawiając się nad tym, jaki potencjał ma marketing i reklama w pierwszej kolejności myślimy o tym, by w szybki, ale tani sposób rozpromować swoją markę. Czy drukowanie ulotek ma jeszcze w ogóle sens i potencjał sprzedażowy? Należy zastanowić się nad tym, kto może być naszym klientem, w jaki sposób może szukać naszych usług oraz czy nasz biznes ma trafiać do klientów lokalnie, czy ma działać na szeroką skalę. Ulotki świetnie sprawdzają się w przypadku lokalnych biznesów. Wyobraźmy sobie, że otwieramy garmażerkę na nowym osiedlu, może to być również bar mleczy, czy zakład kosmetyczny, a nawet warsztat. Wydaje się, że w takich przypadkach ulotki są wręcz najlepszą formą reklamy – na start.
Potencjał marketingu i reklamy w firmie — reklama w internecie
Jeżeli mówimy o potencjale marketingu i reklamy, nie może zabraknąć reklamy w internecie. Bo choć ulotki w niektórych sytuacjach okazują się niezastąpione, to w dłuższej perspektywie przestaną być opłacalne i efektywne. Nowoczesną i najskuteczniejszą formą reklamy są reklamy w internecie. Online marketing ma wiele gałęzi, ale usługą, którą powinien zainteresować się każdy przedsiębiorca już na etapie planowania założenia działalności, jest projektowanie stron internetowych. Responsywna strona internetowa będzie docierała do klientów przeszukujących sieć zarówno na komputerach, jak i na smartfonach. W niektórych branżach bowiem aktywni użytkownicy szukający danej usługi na telefonie to prawie 90%. Strona musi być przejrzysta, intuicyjna i musi sprawnie, w krótkim czasie ładować się na urządzaniach. Projektowanie stron internetowych to zatem zadanie dla specjalistów.
Jeżeli mamy już stronę www, następny krok, jaki nas czeka, to pozycjonowanie stron internetowych. Potencjał marketingu i reklamy w tym przypadku jest naprawdę potężny. Każdy szuka dziś usług i produktów w sieci. Pozycjonowanie polega na zwiększeniu ruchu na stronie internetowej, a przede wszystkim osiągnięciu przez domenę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co to oznacza? Jeżeli klient wpiszę w wyszukiwarkę daną frazę, związaną z twoją branżą, adres strony powinien pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu klienci będą odwiedzać stronę www twojej firmy.
Prowadzenie Social Media to kolejna gałąź online marketingu. Facebook odnotowuje z roku na rok znaczny wzrost aktywnych użytkowników. W Polsce ich ilość określana jest już na kilkanaście milionów. Każdego dnia tablicę Facebooka przeszukuje więc miliony osób, wśród których są klienci firm. Obecność w Social Mediach stała się więc nie tyle wyborem, a koniecznością dla większości przedsiębiorców. Na szczęście, jeżeli jako właściciel firmy, nie masz czasu na prowadzenie social mediów, możesz zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji, która zrobi to za Ciebie.