Ulotki, plakaty, foldery i broszury reklamowe. Czym byłby marketing bez promocyjnych materiałów drukowanych? Czy w ogóle mógłby istnieć w formie jaką znamy? Graficzne materiały reklamowe dosłownie atakują nas na każdym kroku. Plakaty i billboardy zalewają wielkie miasta i mniejsze miejscowości. Sprawiają, że w pewnym momencie przestajemy zwracać na nie uwagę. A jednak działają!
Materiały reklamowe są niezbędne w procesie pozyskiwania klienta. Nie wyobrażam sobie np. pracy z klientem biznesowym bez użycia dobrze zrobionego katalogu produktowego. Jeśli nie możemy zabrać ze sobą produktu – musimy go pokazać na papierze. Klient musi czuć go z daleka. Podobnie, rzecz ma się do wszelkich banerów i billboardów a więc reklamy zewnętrznej. Działa ona na podświadomość klienta, jeśli ten ma z nią ciągle styczność. Nawet jeśli nie działa tu i teraz – klient który zacznie szukać naszej usługi – dostrzeże baner ukryty pośród dziesiątek innych. To podświadome działanie – ot, nie zauważamy czegoś, czego zauważać nie chcemy.

Przygotowanie i drukowanie materiałów reklamowych w drukarni
Przygotowanie materiałów drukowanych najczęściej zlecamy odpowiednim działom w firmie. Dział promocji i marketingu zadba o wyjątkowe i skuteczne kreacje drukowane. Jeśli w naszym przedsiębiorstwie nie posiadamy ludzi takich jak marketingowiec i grafik – możemy zlecić przygotowanie materiałów promocyjnych wyspecjalizowanym w tym firmom. Koszty nie są wygórowane, a często okazuje się że przekazanie marketingu „na zewnątrz” firmy jest dużo tańsze niż utrzymanie etatowego pracownika. Takie podejście pozwala też na podjęcie współpracy z najlepszymi agencjami, na których zatrudnienie w firmie na stałe nie moglibyśmy sobie pozwolić.

Druk materiałów reklamowych, drukowanie książek i plakatów zlecamy drukarni. Najlepiej tej ze swojego miasta, gdyż odbiór wydruków w większej ilości może być z lekka kłopotliwy. Drukarnie najprościej znaleźć korzystając z magii wyszukiwarki Google. Wklepujesz w przeglądarkę hasło „Drukarnia Lublin” i dostajesz ponad 30 wyników ze stronami internetowymi drukarni zlokalizowanych w obszarze poszukiwania. Teraz wystarczy przejrzeć strony internetowe i wysłać zapytanie ofertowe do wybranego zakładu poligraficznego.
Druk materiałów może zając nawet kilka dni. Drukarnia przeważnie kolejkuje swoje zamówienia – oznacza to po prostu, że musimy poczekać ze swoimi materiałami w kolejce. Często priorytet mają zamówienia większe. Warto więc wcześniej dopytać o czas realizacji naszych druków.
Co ważne wybierając drukarnie, nie należy kierować się wyłącznie ceną. Ważna jest jakość druku. Wyblaknięte kolory lub złej jakości papier może skutecznie przeszkodzić nam w nawiązaniu kontraktu. Jeśli pierwszy raz korzystasz z usług poligraficznych danej drukarni – możesz np. poprosić o wydruk próbny. Taki proof, często jest odpłatny, jednak przy bardziej złożonych zamówieniach warto skorzystać z tej opcji. Mamy wtedy pewność, że zarówno nasz projekt jak i wybrana drukarnia w 100% spełni nasze oczekiwania.
źródła: