Druk materiałów reklamowych

drukarnia -twój przyjaciel

Materiały reklamowe zlecone do przygotowania wybranej agencji możemy wykonać w niej kompleksowo – włączając w to druk. Jeśli jednak chcemy samodzielnie zadbać o ten aspekt – wystarczy porozumieć się w tej sprawie z wybraną drukarnią. Te bez problemu znajdziemy w każdym większym mieście. Lublin, to miasto gdzie znajdziesz ich kilkanaście. Są tu drukarnie małe i większe – drukujące dla dużych wydawnictw. Którą z nich wybrać, aby nasze ulotki, plakaty, wizytówki i katalogi reklamowe wydrukowane zostały jak najlepiej?

Trudno wybrać jednoznacznie. Różne drukarnie, to różne maszyny i różni obsługujący je ludzie. Ten sam projekt zlecony do kilku drukarni może po wydrukowaniu wyglądać zupełnie inaczej. Odcienie kolorów, różnice w jakości i grubości papieru bez wątpienia wpłyną na końcowy efekt naszego projektu reklamowego. Ten musi być jak najlepszy. Ulotka, której kolory będą blade lub zbyt ciemne nie przekona klienta, może więc okazać się że będzie nie skuteczna. Czy taki stan rzeczy to wina drukarni? Nie! Dużo zależy od tego jak przygotujemy projekt. Należy pamiętać, że obraz na monitorze komputera (kolory) będą znacznie różnić się od tych w wydruku.

cmyk rgb - drukarnia lublin - druk materiały reklamowe w firmie

RGB i CMYK

Rozbieżności wynikają z formatu barw na których przygotowujesz projekt. Komputer wyświetla obraz w oparciu o paletę RGB (od ang. RED GREEN BLUE). Drukarnia – drukuje natomiast materiały w palecie CMYK (od ang. Cyjan Magenta Yelow Key color (czarny)). Po drugie, ustawienia maszyn i rodzaje stosowanych farb i papieru. Wszystko to, może wpłynąć na efekt finalny naszego druku.

Jeśli nie jesteśmy pewni jak będzie wyglądać ulotka po wydrukowaniu – możemy poprosić drukarnie o tzw. PROOF. Jest to wydruk testowy, za który często musimy zapłacić. Skutecznie ochroni nas jednak przed ewentualnymi pomyłkami i różnicami w odcieniach barw.
Ile czeka się na wydruk materiałów reklamowych?

Druk materiałów reklamowych w zależności od nakładu (tj. liczby egzemplarzy) może trwać od kilku minut do nawet kilku dni. Najczęściej drukowane materiały jak ulotki, plakaty i foldery reklamowe powinieneś odebrać z drukarni po około 3-4 dniach od złożenia zamówienia w drukarni. Koniecznie weź poprawkę na termin w okresach zwiększonego zapotrzebowania na usługi poligraficzne. Święta, duże i ważne wydarzenia jak wybory samorządowe itp. To tygodnie, gdzie drukarnia ma często dużo zamówień od stałych klientów i wydruk Twojego projektu może się opóźnić nawet do kilkunastu dni. To, ile dokładnie czeka się na realizację najlepiej ustalić bezpośrednio w drukarni w której chcesz drukować swoje materiały poligraficzne.

źródła: